GEEC 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Moda Endüstrisinin Dinamikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEEC 301
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı • Moda sistemini ve işletme organizasyonlarını anlamak.• Moda endüstrisinin toplumdaki yerini, amacını ve sorumluluklarını incelemek. • Moda endüstrisindeki fonksiyonlar, kurumlar, prensipler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. • Moda markalarının moda endüstrisi içindeki yerleri ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Moda ve tekstil endüstrilerinin ticari ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Moda endüstrisini geçmişten günümüze etkileyen sosyal ve ekonomik dinamikler konusunda bilgilenir.
  • Moda işletme organizasyonları arasındaki farkları tespit edebilir.
  • Moda endüstrisinin büyüme nedenlerini, güncel yaklaşımları ve sektörle ilgili beklentileri tartışabilir.
Tanımı Öğrencilere, moda işletmeciliğinin prensipleri ve kapsamı; sektörü etkileyen çevresel, sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörler; sektörün büyüme ve genişlemesinin sebepleri; mülkiyet çeşitleri; organizasyon yapıları; tasarımcı, üretici ve perakendecinin moda sektöründeki rolleri anlatılır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
2 Moda sektörü ile ilgili ana kavram ve terimler / modaya tarihsel bakış. ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
3 Moda işletmeciliğinin esasları, Moda sektörünün çevresi ve moda tüketicisi. ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
4 Modanın hareketi ve moda teorisi ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
5 Modanın işletmesi: Organizasyon yapıları ve roller ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
6 Ürün geliştirme ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
7 Ara Sınav
8 Kadın, Erkek, Çocuk giyimin, moda aksesuarlarının ve kozmetik ürünlerin moda endüstrisindeki yeri ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
9 Global moda pazarları: Moda takvimi ve ticari fuarlar, Moda haftaları ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
10 Moda üretim, tedarik ve satınalma süreci / Moda Perakendeciliği ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
11 Çağdaş moda tasarımcıları ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) ( Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
12 Modaya destek olan hizmetler ve moda sektöründe kariyer ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
13 Modada marka iletişimi / Modada dijital iletişim ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
14 Proje Sunumları / Dönemin Değerlendirilmesi. ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı
  • The Dynamics of Fashion," (1999), E. Stone, Fairchild Books
  • "Fashionomics," (2013), D.W. Reamy and D. W. Arrington, Pearson.
  • ‘’Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson)   6th Edition
  • ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson)
  • ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen)
  • ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition
  • ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
Diğer Kaynaklar
  • "Mastering Fashion Marketing," (2009), T. Jackson and D. Shaw, Palgrave Master Series
  • "Fashion Retailing," (2006), E. Diamond, Pearson 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
2

Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.

3

Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri  saptayabilmek,  analiz etmek ve  bilimsel yöntemleri kullanarak çözmek ve yorumlayabilmek.

4

Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlayabilmek.

5

Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirebilmek.

6

Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

7

Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirmek.

8

Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

9

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

10

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olmak; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.

11

Çalışma alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.

12

Çalışma alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları  doğrultusunda geliştirebilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest