MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Havacılık ve Uzay Mühendisliği
GEET 202 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çokkültürlülük ve Küreselleşme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 202
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Çokkültürcülük, farklılıklar üzerine kurulu toplumlarda 'birlikte yaşama' konusunda geliştirilen normatif modellerden biridir. Soğuk Savaş sonrası dünyada en sık tartışılan konulardan biri olan çokkültürcülük, farklı teorisyenler tarafından şu iki saikle ele alınmıştır: (1) tarafsız devlet üzerine kurulu liberal teorinin bireye odaklanan adalet kavrayışını sorunsallaştırarak azınlık gruplarının haklarını vurgulamak ve (2) asimilasyonu reddettiği gibi entegrasyon politikalarının da ötesine geçmeyi amaçlayan bir 'adil toplum' kavrayışı ortaya koymak. Buradan hareketle, bu derste çokkültürcülüğün temelinde bulunan içerme-dışlama ilişkisi, kültüel kimliklerin ve farklılıkların tanınması ve bireysel haklara eşlik etmesi öngörülen grup hakları gibi temalar tartışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çokkültürcülüğün içinden çıktığı genel bağlam ve tartışmalar ele alınacak; ikinci bölümde de çokkültürcülük konusunda referans noktalarını oluşturan önde gelen teorisyenler (Will Kymlicka, Charles Taylor ve Jürgen Habermas) yakından incelenecektir. Son bölümde ise çokkültürcülük etrafındaki güncel tartışmalar, küreselleşme ve popülizm bağlamında değerlendirilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Hedefler ve Beklentiler | |
2 | 'Birlikte Yaşama'nın Normatif Modelleri | Ronald Beiner, “Liberalism, Nationalism, Citizenship: Three Models of Political Community,” in Liberalism, Nationalism, Citizenship, Toronto: UBC Press, 2003, pp. 21-38. |
3 | Çokkültürcülük Nedir? | Ali Rattansi, Multiculturalism: A Very Short Introduction, NY: Oxford University Press, 2011, pp. 7-41. |
4 | Eleştiri I: Medeniyetler Çatışması | Samuel P. Huntington, “The Clash of Civilizations,” Foreign Affairs, Vol. 72, No. 3, 1993, pp. 22-49. |
5 | Eleştiri II: Tarafsız Devlet ve Çokkültürcülüğün Liberal Eleştirisi | Brian Barry, Culture and Equality: An Egalitarian Critique of Multiculturalism, UK: Polity, 2002, pp. 292-328 |
6 | Arasınav I | |
7 | Liberal Çokkültürcülük (Will Kymlicka) | Frederik Stjernfelt, “Liberal Multiculturalism as Political Philosophy: Will Kymlicka,” The Monist, Vol. 95, No. 1, pp. 49-71. |
8 | Komüniteryen Çokkültürcülük (Charles Taylor) | Charles Taylor, “The Politics of Recognition,” Multiculturalism: Examining the Politics of Recognition, Taylor et al. (eds), Princeton: Princeton University Press, 1994, pp. 25-73 |
9 | Anayasal Yurtseverlik (Jürgen Habermas) | Jürgen Habermas, “Three Normative Models of Democracy,” Constellations, Vol. 1, No. 1, 1994, pp. 1-10. |
10 | Arasınav II | |
11 | Çokkültücülük ve Küreselleşme | Ali Rattansi, “Conclusion: Moving On: Multiculturalism, Interculturalism, and Transnationalism in a New Global Era,” pp. 143-164. |
12 | Popülizm ve Küreselleşmenin Krizi | Michael Cox, “The Rise of Populism and the Crisis of Globalization,” Irish Studies in International Affairs, Vol. 28, pp. 9-17. |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | 1. Torres, Carlos Alberto, 1998. Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World, Lanham: Rowman and Littlefield Publishers (Kütüphanede var). 2. MODOOD, Tariq, 2007. Multiculturalism, Cambridge and Malden: Polity Press (Kütüphanede var). |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
128
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. |
|||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
|||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. |
|||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prof. Pasquale's ziyareti
İtalya Benevento Sannio Üniversitesi'nden Prof. Pasquale Daponte, olası ortak projeleri, yüksek lisans ve doktora programlarını görüşmek üzere 07.03 - 10.03 tarihleri arasında
Professor Slawomir Szrama konuşması
04.03.2024 – 08.03.2024 tarihleri arasında üniversitemizi ve Havacılık ve Uzay Bölümümüzü ziyaret eden Profesör Slawomir Szrama 06.03.2024 tarihinde 17.00-18.15 saatleri arasında "Sinir
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümünün Gaziemir Teknik Gezisi
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin Milli Savunma Üniversitesi bağlısı Hava Astsubay Meslek Yüksekokulunun Havacılık Bilimleri laboratuvarları ile Hava Eğitim Komutanlığı bağlısı
‘Helikopter’ Ödülcülerine Uluslararası Gurur
Geliştirdikleri yük taşıma ve taarruz helikopteriyle TEKNOFEST’te iki yıl art arda ödül almayı başaran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de
'Perseid Meteorlar Saniyede 60 Kilometre Hızla İlerliyor'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Fabrizio Pinto, 1 Eylül'e kadar sürecek olan Perseid meteor yağmurlarına
ECO-Dynamics taarruz helikopteri tasarımlarıyla Teknofest Helikopter Tasarım Yarışması'nda ikinci oldu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü'nde okuyan Pınar Akın, Eda Nur Tetik, Kutlu Akar, Melisa Gündoğdu, Mehmet Ali Tekin, Tuna
Helikopter Tasarımıyla Türkiye İkincisi Oldular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü’ndeki 7 öğrenciden oluşan ‘ECO-Dynamics’ takımı, TEKNOFEST’te düzenlenen Helikopter Tasarım Yarışması’nda Türkiye ikincisi oldu.
NASA’dan İzmir’e Gelip Öğrencilerle Buluştu
NASA Ames Araştırma Merkezi Görev Sistemleri Yöneticisi Jay Trimble, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) düzenlediği ‘NASA’nın Uzay Yolculuğu’ adlı iki günlük konferansta gençlerle