MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Havacılık ve Uzay Mühendisliği

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

SOSYAL MEDYA


 

TURK 100 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Türk Dili
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
TURK 100
Güz
4
0
4
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere, sözlü ve yazılı olarak anlama ve anlatma yeteneğiyle ilgili temel becerileri kazandırmak, edebi metinleri okuma, anlama ve değerlendirme yetkinliği kazandırmak, proje ya da sunum hazırlarken kullanabileceği yöntemleri öğretmektir. Ders sanal ortamda yürütülecektir. Öğrencilere, kişisel görüş ve izlenimlerini ifade etmeleri için, internet günlüğü ve forum ortamı sağlanacaktır. Ayrıca öğrenciler gelecek yaşamlarına yönelik olarak kullanabilecekleri yazılı anlatım biçimleri konusunda da yetiştirileceklerdir. Öğrenciler, ders kapsamında okudukları kitaplar, katıldıkları kültür ve sanat etkinlikleri hakkında kompozisyon yazacaklar, bu kompozisyonlar da dönem ödevi olarak değerlendirilecektir.Ayrıca öğrenciler için sanal tartışma ortamları oluşturulacak ve bu ortamlarda öğrencilere düşüncelerini serbestçe ifade etme imkânı sunulacaktır. Öğrencilerin tartışma ortamlarına katılımları, uygulama etkinliği içinde değerlendirilecek, kendilerini ifade etme biçimleri, yazım kurallarına uyma çabaları vs. önemli değerlendirme ölçütleri olacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • . Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını kavrar, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade etme becerisi kazanır.
  • Konuşmanın oluşumunu ve konuşmayı bozan etkenleri kavrar.
  • Cümleleri oluşturan sözcüklerin ve söz diziminin önemini fark eder.
  • Okuma alışkanlığı kazanır ve okuduğu kitabı veya katıldığı etkinliği kendi bakış açısıyla yorumlar.
  • Gelecek yaşamına yönelik olarak- dilekçe, tutanak, mektup, öz geçmiş, sunum yöntemleri vs.- yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanır.
Tanımı Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İLETİŞİM VE DİL Ders notları, video, sunular
2 KÜLTÜR Ders notları, video, sunular
3 YAZILI ANLATIM Ders notları, video, sunular
4 YAZI TÜRLERİ Ders notları, video, sunular
5 YAZI TÜRLERİ Ders notları, video, sunular
6 İMLA VE NOKTALAMA Ders notları, video, sunular
7 CÜMLE BİLGİSİ Ders notları, video, sunular
8 KONUŞMA Ders notları, video, sunular
9 KONUŞMA- VURGU-TONLAMA Ders notları, video, sunular
10 BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ Ders notları, video, sunular
11 KONUŞMA TÜRLERİ Ders notları, video, sunular
12 HAZIRLIKSIZ KONUŞMA Ders notları, video, sunular
13 Dönemin gözden geçirilmesi  
14 Dönemin gözden geçirilmesi  
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı Tüm blackboard içeriği- sunu, pdf konu anlatımı, ders videoları-
Diğer Kaynaklar Zeynep Korkmaz ve ark., Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, 6. Baskı, Ankara:YargıYayınevi,2003. Akın Önen, Türkçeyi Türkçe Konuşmak, 2007, İnkılap Yay.Yusuf Çotuksöken, Türk Dili, c. III, Papatya yay., 2003

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
5
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
4
Ödev
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
6
Final / Sözlü Sınav
1
8
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
2

Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.

3

Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri  saptayabilmek,  analiz etmek ve  bilimsel yöntemleri kullanarak çözmek ve yorumlayabilmek.

4

Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlayabilmek.

5

Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirebilmek.

6

Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

7

Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirmek.

8

Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

9

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

10

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olmak; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.

11

Çalışma alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.

12

Çalışma alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları  doğrultusunda geliştirebilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER