MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Havacılık ve Uzay Mühendisliği
GEAR 220 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Osmanlı Döneminden Modern Türkiye'ye Güzel Sanatlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 220
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk günlerinden günümüze Türk görsel Kültür tarihini ortaya koymak; öğrencileri bu tarihin en önemli kavramları, objeleri ve figürleri ile tanıştırmak; Türk kültürü çalışmasına eleştirel bir yaklaşım sunmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, türk kültürünün üç safhasına odaklanacaktır. Pers, Selçuk ve Bizans gibi çeşitli kültürlerden etkilenmeleri gösteren başlangıç döneminden imparatorluğun dağılmasına kadar uzanan Osmanlı dönemi sanatı, geç dönem saray merkezli sanatı da içerecektir. Modernist dönem –Türk izlenimci hareketinin gelişmesinden başlayan, cumhuriyet dönemi boyunca devam eden ve 60’lar ve 70’lerin geç formalizmine kadar uzanan 19. ve 20. Yüzyılların uluslarası üslubunun etkisini sorgulayacaktır. Türkiye’de konsept sanatını, çağdaş sanat kurumlarının gelişimini ve temel çağdaş konuların Türkiye’de bugünkü sanat pratiklerini etkileyen biçimini sorgulayacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş. | |
2 | Ders 1. Orta Asya'da erken dönem Türk sanatının incelenmesi. Rum Selçukluları. Osmanlı kültürünün altın çağı Mimar Sinan. İznik seramikleri. | Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1 |
3 | Ders 2. Avrupa etkilerinin benimsenmesi. Lale Devri ve Osmanlı baroğu. | The City's Pleasures: Istanbul in the 18th Century. Shirine Hamadeh. University of Washington Press. 2009 ISBN: 9780295986678 0295986670 |
4 | Ders 3. Avrupa ‘Beaux art’ kültürüne entegrasyon. Türk oryantalizmi. Türk Yeni Sanat Akımı. 19. Yüzyılda geleneksel sanat okulları ve müzelerin gelişimi. | |
5 | Ders 4. Türkiye'de modernist kültürün ilk kıvılcımları. Türk izlenimciler ve Avrupa hareketleriyle bağlantıları. - - - Erken cumhuriyet ve Osmanlı'nın geçmişi ile kültürel ilişkileri. Yeni yönelimin tanımlanması. | TESLİM 1: FİLM/BELGESEL İNCELEME (QUIZ) |
6 | SLAYT SINAVI 01 (ARA SINAV): 1 saat | |
7 | Ders 5. Modernist Türk sanatçıları ve sosyal realizm. | New Works New Horizons Istanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009 Çağdaş Türk Sanati. Sezer Tansuğ Remzi Kitabevi 2008 ISBN: 978-975-6167-37-3 |
8 | Ders 6. Modernist Türk sanatçılar, biçimcilik, soyutlama ve postmodernizm. | |
9 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI 01 | |
10 | SLAYT SINAVI 02 (ARA SINAV): 1 saat | |
11 | Ders 7. Türkiye'deki çağdaş sanat kurumlarının gelişimi. | TESLİM: FİLM/BELGESEL İNCELEME (QUIZ) - - - Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 ISBN: 978-0-500-97702-6 New Works New Horizons Istanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009 Çağdaş Türk Sanati. Sezer Tansuğ Remzi Kitabevi 2008 ISBN: 978-975-6167-37-3 |
12 | Ders 8. Türkiye ve kavramsal sanat. | |
13 | Ders 9. Türkiye' de çağdaş sanat ve sosyo-politik sorunlar. Kimlik, cinsiyet ve kritik. | TESLİM: FİLM /BELGESEL İNCELEME (QUIZ) |
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI 02 - sanatçıların konuşmaları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1 Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 ISBN: 978-0-500-97702-6 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
5
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
3
|
7
|
21
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
9
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
115
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. |
|||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
|||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. |
|||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prof. Pasquale's ziyareti
İtalya Benevento Sannio Üniversitesi'nden Prof. Pasquale Daponte, olası ortak projeleri, yüksek lisans ve doktora programlarını görüşmek üzere 07.03 - 10.03 tarihleri arasında
Professor Slawomir Szrama konuşması
04.03.2024 – 08.03.2024 tarihleri arasında üniversitemizi ve Havacılık ve Uzay Bölümümüzü ziyaret eden Profesör Slawomir Szrama 06.03.2024 tarihinde 17.00-18.15 saatleri arasında "Sinir
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümünün Gaziemir Teknik Gezisi
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin Milli Savunma Üniversitesi bağlısı Hava Astsubay Meslek Yüksekokulunun Havacılık Bilimleri laboratuvarları ile Hava Eğitim Komutanlığı bağlısı
‘Helikopter’ Ödülcülerine Uluslararası Gurur
Geliştirdikleri yük taşıma ve taarruz helikopteriyle TEKNOFEST’te iki yıl art arda ödül almayı başaran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de
'Perseid Meteorlar Saniyede 60 Kilometre Hızla İlerliyor'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Fabrizio Pinto, 1 Eylül'e kadar sürecek olan Perseid meteor yağmurlarına
ECO-Dynamics taarruz helikopteri tasarımlarıyla Teknofest Helikopter Tasarım Yarışması'nda ikinci oldu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü'nde okuyan Pınar Akın, Eda Nur Tetik, Kutlu Akar, Melisa Gündoğdu, Mehmet Ali Tekin, Tuna
Helikopter Tasarımıyla Türkiye İkincisi Oldular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü’ndeki 7 öğrenciden oluşan ‘ECO-Dynamics’ takımı, TEKNOFEST’te düzenlenen Helikopter Tasarım Yarışması’nda Türkiye ikincisi oldu.
NASA’dan İzmir’e Gelip Öğrencilerle Buluştu
NASA Ames Araştırma Merkezi Görev Sistemleri Yöneticisi Jay Trimble, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) düzenlediği ‘NASA’nın Uzay Yolculuğu’ adlı iki günlük konferansta gençlerle