MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Havacılık ve Uzay Mühendisliği

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

SOSYAL MEDYA


 

AE 498 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bitirme Projesi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
AE 498
Bahar
0
6
4
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı mezun olmak üzere olan öğrencilere profesyonel alanlarında bağımsız bir araştırmayı nasıl yürüteceklerini öğreterek faydalı bir deneyim kazandırmaktır. Öğrenciler bu dersin gereklerini, atanan danışmanının önerdiği bir uygulama projesini teorik, deneysel, sayısal ya da karışık olarak gerçekleştirerek ve ortaya çıkan sonuçları rapor ederek yerine getirecektir. Öğrenciler böylece bağımsız bir araştırmanın nasıl gerçekleştirileceğini ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak nasıl sunulacağını öğrenecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Belli bir konuda kaynak araştırması yapma becerisi kazanabilecekler.
  • Belli bir konuda uygulamalı araştırma yapma becerisi kazanabilecekler.
  • Çalışmalarını yazılı ve sözlü olarak sunum yeteneklerini geliştirebilecekler.
Tanımı Konu belirlenmesi, kaynak araştırması, işin gerçekleştirilmesi, değerlendirmeler ve raporlama

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kaynak araştırması
2 Araştırmanın yapılması
3 Araştırmanın yapılması
4 Araştırmanın yapılması
5 Araştırmanın yapılması
6 Sonuçları ve değerlendirmeler
7 Sonuçları ve değerlendirmeler
8 Sonuçları ve değerlendirmeler
9 Sonuçları ve değerlendirmeler
10 Rapor yazma
11 Rapor yazma
12 Rapor yazma
13 Rapor yazma
14 Rapor yazma
15 Rapor yazma
16 Sunum

 

Dersin Kitabı Konuya göre farklı kaynaklar kullanılmaktadır.
Diğer Kaynaklar Konuya göre farklı kaynaklar kullanılmaktadır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
6
30
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
50
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
70
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
40
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
200
Proje
1
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
240

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
2

Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.

X
3

Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri  saptayabilmek,  analiz etmek ve  bilimsel yöntemleri kullanarak çözmek ve yorumlayabilmek.

X
4

Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlayabilmek.

X
5

Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirebilmek.

X
6

Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
7

Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirmek.

X
8

Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

9

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

X
10

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olmak; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.

X
11

Çalışma alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.

X
12

Çalışma alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları  doğrultusunda geliştirebilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER