GEAR 303 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Filmlerde Giysiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 303
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır. Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Sinemanın başlangıcından itibaren gelişimi hakkında genel bilgiye sahip olabileceklerdir.
  • Sinemanın başlangıcından itibaren gelişimi hakkında genel bilgiye sahip olabileceklerdir.
  • Bütün filmlere analitik bakabileceklerdir.
  • • Filmdeki giysilerin anlatım olanaklarını anlayabileceklerdir.
  • Filmdeki giysilerin anlatım olanaklarını anlayabileceklerdir.
  • Giysi ve karakter arasındaki bağlantıyı anlayabileceklerdir.
Tanımı Derslerde teori ve tarih özet olarak öğretilecektir.İlk dersten itibaren simultane bir biçimde film izleme ve tartışmalar başlayacaktır. Bu, ders boyunca en önemli aktivite olarak kalacaktır. Bu ders temasal olarak ayrılmış 3 bölümden oluşacaktır: a. Moda endüstrisi hakkında olan filmler, b. Filmler, giysi ve kimlik, c. Filmler, giysi ve hikaye anlatıcılığı

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kostüm ve karakter: The big Lebowski, Coen brothers, 1997 Okumalar: http://clothesonfilm.com/the-big-lebowski-jeff-bridges-chills-in-a-cowichan-cardigan/9808/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-chris-thoughts/9316/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-kb-thoughts/10994/
3 Kostüm ve karakter: Rocky, John Avildsen, 1976 http://clothesonfilm.com/from-bum-to-italian-stallion-sylvester-stallone-as-rocky/34902/; http://clothesonfilm.com/rocky-talia-shire-as-adrian-from-geek-to-chic/7877/
4 Okuma konuları: Kostüm ve karakter Okuma: Bruzzi, ch. 1, 25-34; Ödeve giriş
5 Kostüm ve karakter: Belle de jour, Luis Bunuel, 1967 Reading: http://clothesonfilm.com/belle-de-jour-sex-and-alienation/4470/
6 Kostüm ve zaman: Marie Antoinette (Sophia Coppola 2006) http://costumevault.blogspot.com.tr/2016/02/marie-antoinette-working-with.html http://costumevault.blogspot.com.tr/2015/11/marie-antoinette-telling-story-through.html
7 Kostüm ve zaman: The Great Gatsby, Baz Luhrmann, 2013 http://clothesonfilm.com/costume-in-the-great-gatsby-use-your-imagination/31566/
8 Kostüm ve zaman: Annie Hall, Woody Allen, 1977 http://www.glamamor.com/2012/10/the-style-essentials-seems-like-old.html
9 Okuma konuları: Sosyal devrim
10 Sosyal devrim: The Great Gatsby, Baz Luhrmann, 2013 http://clothesonfilm.com/costume-in-the-great-gatsby-use-your-imagination/31566/
11 Sosyal devrim: Goodfellas, Martin Scorcese, 1990; preparation of presentation Bruzzi, 67-94
12 Sosyal devrim: Once upon a time in Anatolia, Nuri Bilge Ceylan, 2011 https://www.theguardian.com/film/2012/mar/15/once-upon-a-time-in-anatolia
13 ARA SINAV
14 Sunum Hazırlık
15 FİNAL SUNUMLARI
16 FİNAL SUNUMLARI

 

Dersin Kitabı

Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997.

Diğer Kaynaklar

Blog: www.clothesonfilm.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
20
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
2

Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.

3

Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri  saptayabilmek,  analiz etmek ve  bilimsel yöntemleri kullanarak çözmek ve yorumlayabilmek.

4

Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlayabilmek.

5

Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirebilmek.

6

Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

7

Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirmek.

8

Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

9

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

10

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olmak; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.

11

Çalışma alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.

12

Çalışma alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları  doğrultusunda geliştirebilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest