
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Havacılık ve Uzay Mühendisliği
AE 405 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hava Aracı Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
AE 405
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kavramsal uçak tasarımı sürecinin temel ilkelerini anlatmayı, kavramsal tasarım aşamalarında kullanılan yaygın yöntemleri göstermeyi ve verilen haftalık ödevler ile dönem projesi sayesinde bilgi altyapısını güçlendirmeyi hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Hava Aracı Tasarımı dersi uçak tasarımı sürecinin anlaşılması meyanında önemli bilgiler sunmaktadır. Uçak tasarımının ana gayesi görev gereksinimlerinin karşılanmasıdır. Ders sayesinde aerodinamik, yapı, itki, iniş takımları, performans, ve konfigürasyon görünümü hakkında bilgiler edinilecektir. Ayrıca ders tek-kişilik akrobasi uçağı ile hafif muharip uçak tasarım süreci örneklerini de kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarım-ayrı bir disiplin, tasarım sürecini genel bir bakış, kavramsal tasarım meyanında boyutlandırma. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
2 | Kanat profili ve geometrisi seçimi, kanat yüklemesi ve itki-ağırlık oranı. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
3 | İlk boyutlandırma, konfigürasyon yapılandırması ve çizimi, konfigürasyon yapılandırmasında bazı önemli kabuller. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
4 | Mürettebat bölgesi, yolcular ve paralı yük, itki ve yakıt sistemleri entegrasyonu. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
5 | İniş takımları ve alt sistemleri. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
6 | Aerodinamik. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
7 | Birinci ara sınav | |
8 | İtki sistemleri. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
9 | Yapılar ve yükler, ağırlıklar. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
10 | Stabilite, kontrol ve kumanda nitelikleri. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
11 | Performans ve uçuş mekaniği. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
12 | Maliyet analizi, boyutlandırma ve eniyileme süreci. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
13 | Dikine içiş ve kalkış yapabilen uçak tasarımı. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
14 | Kavramsal tasarım örneği: tek kişilik akrobasi uçağı. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
15 | Kavramsal tasarım örneği: hafif muharip uçak. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
16 | Final |
Ders Kitabı | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | John D. Anderson, Aircraft Performance and Design, McGraw-Hill Publisher Company. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
2
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
2
|
18
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
Final Sınavı |
1
|
3
|
3
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. |
X | ||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
X | ||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. |
X | ||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
X | ||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
X | ||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

‘Helikopter’ Ödülcülerine Uluslararası Gurur
Geliştirdikleri yük taşıma ve taarruz helikopteriyle TEKNOFEST’te iki yıl art arda ödül almayı başaran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de

'Perseid Meteorlar Saniyede 60 Kilometre Hızla İlerliyor'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Fabrizio Pinto, 1 Eylül'e kadar sürecek olan Perseid meteor yağmurlarına

ECO-Dynamics taarruz helikopteri tasarımlarıyla Teknofest Helikopter Tasarım Yarışması'nda ikinci oldu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü'nde okuyan Pınar Akın, Eda Nur Tetik, Kutlu Akar, Melisa Gündoğdu, Mehmet Ali Tekin, Tuna

Helikopter Tasarımıyla Türkiye İkincisi Oldular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü’ndeki 7 öğrenciden oluşan ‘ECO-Dynamics’ takımı, TEKNOFEST’te düzenlenen Helikopter Tasarım Yarışması’nda Türkiye ikincisi oldu.

NASA’dan İzmir’e Gelip Öğrencilerle Buluştu
NASA Ames Araştırma Merkezi Görev Sistemleri Yöneticisi Jay Trimble, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) düzenlediği ‘NASA’nın Uzay Yolculuğu’ adlı iki günlük konferansta gençlerle

ECO-Dynamics TEKNOFEST Helikopter Tasarım Yarışmasında Dereceye Girdi
TEKNOFEST Helikopter Tasarım Yarışmasında toplam 523 takım içerisinden yazılı final raporlarında birinci olup yarışmayı üçüncü olarak tamamlamıştır.

İzmir Ekonomi'de 'Türkiye'nin uzay hedefleri' konuşuldu
Türkiye Uzay Ajansı Başkanı Serdar Hüseyin Yıldırım, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uzay ve Havacılık Teknolojileri Kulübü’nün düzenlediği ‘Türkiye’nin Uzay Misyonu ve Türk