MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Havacılık ve Uzay Mühendisliği
AE 430 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Gelişmiş Hafif Yapı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
AE 430
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, havacılık uygulamaları için minimum ağırlığa sahip hafif yapıların tasarımı ve analizi içindir. Bu ders, öğrencinin matematik, malzeme direnci ve yapı mekaniği ilkelerini hafif hava yapılarının, fırlatıcılar ve uzay araçları dahil uzayla ilgili yapıların elemanlarını tasarlamak ve analiz etmek için uygulama becerisine dayanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, hafif yapı tasarım sürecinin anlaşılmasında önemli araçlar sağlar. Ders, ağırlıklı olarak kompozit ve fiber modelleme ile ilgili yeni konular ve deneyler eşliğinde simülasyonlardan oluşmaktadır. Ayrıca, bu ders, havacılık ve uzay bilimlerinde güncel ilgi alanı olan çeşitli bilgileri içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: • Hafif hava yapılarının tarihçesi • Havacılık sistemleri tasarım süreci • Yapısal tasarım süreci | Niu, M.C.Y. Composite Airframe Structures, Technical Book Company, Los Angeles, 1996. Chapter 1. |
2 | Yükleme: • Kanat yüklemesi • Kuyruk yüklemesi • İniş yüklemesi • Gövde yüklemesi | Michael C. Y. Niu, Airframe Stress Analysis and Sizing, Conmilit Press Ltd, 2001. Chapter 2&3 |
3 | Malzemeler: • Hafif malzemelerin fiziksel ve mekanik özellikleri • Kompozit malzemelerin uygulanması ve seçim süreci | Niu, M.C.Y. Composite Airframe Structures, Technical Book Company, Los Angeles, 1996. Chapter 2. |
4 | Hata analizi: • Stres analizinin ilkeleri • Statik yükleme için hata kriteri • Kompozitte yorulma birikim hasarı | Zagainov, G.I.; Lozino-Lozinski, G.E. Composite Materials in Aerospace Design, Chapman & Hall, London, 1996. Chapter 5. |
5 | Yapısal istikrarsızlık: • Kolonların burkulması • Güçlendirilmiş sacın burkulması • Silindirik kabuk burkulması •Güçlendirilmiş silindirik kabukların burkulmas | Michael C. Y. Niu, Airframe Stress Analysis and Sizing, Conmilit Press Ltd, 2001. Chapter 1. Chapter 7. |
6 | Tipik bir hava yapısının tasarımı ve analizi: • Kanat tasarımı • Gövde tasarımı • Kirişlerin ve nervürlerin tasarımı | Michael C. Y. Niu, Airframe Stress Analysis and Sizing, Conmilit Press Ltd, 2001. Chapter 6 and 8. |
7 | Ara sınav | |
8 | Gelişmiş kompozit üretimi | Mallick P. K., Fiber-Reinforced Composites Materials, Manufacturing and Design, CRC Press, 3rd Edition, 2008. Chapter 5. |
9 | Hiper hız etkisi ve bütünlük değerlendirmesi için geçerli olan kompozit malzemelerde dalga yayılımı | Datta S. K., Elastic waves in composite media and structures, CRC Press, Boca Raton, FL, 2009. Chapter 1 and 2. |
10 | Sonlu elemanlar, Çok Ölçekli Yapısal Modelleme kullanan gelişmiş gerilim analizi yöntemleri | Michael C. Y. Niu, Airframe Stress Analysis and Sizing, Conmilit Press Ltd, 2001. Chapter 5. |
11 | Hava yapıları için üç tekstil kompozit | Long A.C., Design and Manufacture of Textile Composites, wydaw. Woodhead Publishing, Cambridge 2005. Chapter 2 |
12 | Preformların performans analizi | Long A.C., Design and Manufacture of Textile Composites, wydaw. Woodhead Publishing, Cambridge 2005. Chapter 8. |
13 | Hava yapıları için kompozitin tahribatsız testi | Mallick P. K, Fiber-Reinforced Composites Materials, Manufacturing and Design, CRC Press, 3rd Edition, 2008. Chapter 6. |
14 | Hava yapıları için kompozitin tahribatlı testi | Mallick P. K., Fiber-Reinforced Composites Materials, Manufacturing and Design, CRC Press, 3rd Edition, 2008. Chapter 5. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Niu, M.C.Y. Composite Airframe Structures, Technical Book Company, Los Angeles, 1996. İSBN: 978-9627128069. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Michael C. Y. Niu, Airframe Stress Analysis and Sizing, Conmilit Press Ltd, 2001. İSBN: 978-9627128120. Zagainov, G.I.; Lozino-Lozinski, G.E. Composite Materials in Aerospace Design, Chapman & Hall, London, 1996. ISBN 978-94-010-4254-3. Mallick P. K., Fiber-Reinforced Composites Materials, Manufacturing and Design, CRC Press, 3rd Edition, 2008. Chapter 5. İSBN: 978-0-8493-4205- 9. Datta S. K., Elastic waves in composite media and structures, CRC Press, Boca Raton, FL, 2009. İSBN:978-1420053388 Long A.C., Design and Manufacture of Textile Composites, Woodhead Publishing, Cambridge 2005. İSBN: 978-1855737440. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
10
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
17
|
17
|
Final Sınavı |
1
|
17
|
17
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. |
X | ||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
X | ||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. |
X | ||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prof. Pasquale's ziyareti
İtalya Benevento Sannio Üniversitesi'nden Prof. Pasquale Daponte, olası ortak projeleri, yüksek lisans ve doktora programlarını görüşmek üzere 07.03 - 10.03 tarihleri arasında
Professor Slawomir Szrama konuşması
04.03.2024 – 08.03.2024 tarihleri arasında üniversitemizi ve Havacılık ve Uzay Bölümümüzü ziyaret eden Profesör Slawomir Szrama 06.03.2024 tarihinde 17.00-18.15 saatleri arasında "Sinir
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümünün Gaziemir Teknik Gezisi
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin Milli Savunma Üniversitesi bağlısı Hava Astsubay Meslek Yüksekokulunun Havacılık Bilimleri laboratuvarları ile Hava Eğitim Komutanlığı bağlısı
‘Helikopter’ Ödülcülerine Uluslararası Gurur
Geliştirdikleri yük taşıma ve taarruz helikopteriyle TEKNOFEST’te iki yıl art arda ödül almayı başaran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de
'Perseid Meteorlar Saniyede 60 Kilometre Hızla İlerliyor'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Fabrizio Pinto, 1 Eylül'e kadar sürecek olan Perseid meteor yağmurlarına
ECO-Dynamics taarruz helikopteri tasarımlarıyla Teknofest Helikopter Tasarım Yarışması'nda ikinci oldu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü'nde okuyan Pınar Akın, Eda Nur Tetik, Kutlu Akar, Melisa Gündoğdu, Mehmet Ali Tekin, Tuna
Helikopter Tasarımıyla Türkiye İkincisi Oldular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü’ndeki 7 öğrenciden oluşan ‘ECO-Dynamics’ takımı, TEKNOFEST’te düzenlenen Helikopter Tasarım Yarışması’nda Türkiye ikincisi oldu.
NASA’dan İzmir’e Gelip Öğrencilerle Buluştu
NASA Ames Araştırma Merkezi Görev Sistemleri Yöneticisi Jay Trimble, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) düzenlediği ‘NASA’nın Uzay Yolculuğu’ adlı iki günlük konferansta gençlerle