Dersin Adı
|
Mühendisler için Teknik İngilizce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENG 210
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Grup çalışması Problem çözme Olgu / Vaka çalışması Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin teknik yönergeleri anlama,yazma becerilerini geliştirmektir.Bu kurs aynı zamanda öğrencileri teknik rapor yazmanın temelleri konusunda geliştirmekle beraber,yazılı ve sözlü profesyonel iletişimi kurmaya yönelik bir disiplin çerçevesi tarzında odaklanmalarını sağlayacaktır. Öğrenciler diğer mühendislik kurslarında öğretilen terminolojiyi doğru bir dilbilgisi ve kelime öğrenimini destekleyecek şekilde öğrenebileceklerdir. Öğrencilerin örnek raporlar yazarak dönem projesini bir takım çalışması içinde sunabileceklerdir |
Öğrenme Çıktıları
|
#
|
İçerik
|
PÇ Sub
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 | Alan-içi ve alan-dışı hedef kitlelere yönelik farklı türde mühendislik belgelerini uygun yapı, dilbilgisi kuralları ve kelime dağarcığı çerçevesinde oluşturabilecektir. | | | | | | | 2 | Net ve anlaşılır teknik yönergeler verebilecektir | | | | | | | 3 | Teknik talimatnameleri takip edebilecektir | | | | | | | 4 | Mantıklı bir önermeyi desteklemek için intihal etiğine uygun alıntı yapabilecektir | | | | | | | 5 | Mühendislik alanı özelinde disiplinler arası etkin iletişim kurabilecektir | | | | | | | 6 | Bir ekibin parçası olarak teknik bir konuda bilimsel bir belge hazırlayabilecektir | | | | | | | 7 | Uygun terminolojiyi kullanarak bilimsel bir konuda sunum yapabilecektir. | | | | | | |
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, öğrencileri proje uygulamalarına dahil etmek suretiyle, teknik dile uygun dil kullanımı, teknik rapor yazma, özet çıkarma ve proje önerisi hazırlama konularına ağırlık vererek teknik yazma ve konuşma becerilerini geliştirir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı
|
1 |
Dersin Tanıtımı - 21. Yüzyıl Mühendisi |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 1 (Sayfa.1-11) |
2 |
Teknik Yazımın Temel Kuralları |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 2 (Sayfa.12-27) |
3 |
Problem Çözme |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 3 (Sayfa.28-39) |
4 |
Ekip Olarak Çalışma |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 4 (Sayfa.40-50) |
5 |
Teklif Yazma |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 5 (Sayfa.51-61) |
6 |
Süreç Anlatımı |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 6 (Sayfa.62-79) |
7 |
Etkili Yönergelerin Önemi |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 7 (Sayfa.80-100) |
8 |
Konu Tekrarı |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, (Sayfa.1-79) |
9 |
Deneme Ara sınav |
|
10 |
Teknik Rapor Yazma |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 8 (Sayfa.101-122) |
11 |
Teknik Rapor Yazma |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 8 (Sayfa.101-122) |
12 |
Etkili Sunum Becerileri |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 9 (Sayfa.123-140) |
13 |
Bir Mühendis Olarak İş Bulma |
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers, Ünite 10 (Sayfa.141-154) |
14 |
Proje Sonuç Sunumu Son Değerlendirme |
|
15 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
McArthur Yalçuk, P. Axis: Technical English for Engineers
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım |
1
|
25
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
4
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
3
|
6
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest