Dersin Adı
|
Mühendislik Kültürünün Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FENG 101
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencileri mühendislik kavramının temellerini ve mühendislikte problem çözme yöntemlerini; mühendislik uygulamalarında karşılaşılan etik sorunları; mühendislik uygulamalarının çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliğini; sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerini; literatür taraması gerçekleştirmeyi; bilimsel rapor yazmayı; girişimci mühendisliğin esaslarını, proje yönetimini; yaşam boyu öğrenmenin önemini ve bilgiye ulaşma yöntemlerinin temellerini kavrayabilecek seviyeye getirmektir. |
Öğrenme Çıktıları
|
#
|
İçerik
|
PÇ Sub
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 | Mühendisliğin tarihsel gelişimindeki başlıca kilometre taşlarını tespit edebilecektir. | | | | | | | 2 | Bir mühendislik uygulamasının etik yanlarını tartışabilecektir. | | | | | | | 3 | Mühendislik uygulamalarında çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik göstergelerini listeleyebilecektir. | | | | | | | 4 | Bir mühendislik uygulamasının toplum sağlığı ve güvenliği üzerindeki etkilerini tartışabilecektir. | | | | | | | 5 | Girişimci bir mühendisin sahip olması gereken yetileri tanımlayabilecektir. | | | | | | | 6 | Mühendislerin bilgiye ulaşmak için yararlandıkları başlıca veri tabanlarını kullanabilecektir. | | | | | | |
|
Ders Tanımı
|
Bu derste mühendislik tarihinin ana hatları, mühendislik etiğinin temelleri, mühendislik uygulamalarının etik açısından incelenmesi, mühendislik uygulamalarının çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliği, mühendislik uygulamalarının toplum sağlığı ve güvenliği üzerindeki etkileri, girişimciliğin ve yenilikçiliğin esasları, girişimci mühendislerin başarı hikâyeleri, bilimsel bilgiye ulaşma yöntemleri, bilimsel veri tabanlarının kullanımı gibi konular ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
X
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı
|
1 |
Mühendislik nedir? Mühendislerin diğer meslek gruplarından farkları nelerdir? |
Ders notları |
2 |
Mühendislikte problem çözme yöntemleri |
Averill, R. "The Seven C’s of Solving Engineering Problems", ASEE 2019 International Conference |
3 |
Mühendislik etiğinin temelleri |
Engineering Ethics: The Basics (https://www.nafe.org/assets/HollywoodEdSeminar/general%20lecture.pdf |
4 |
Mühendislik etiğinde vaka analizleri |
Engineering Ethics : An Industrial Perspective; Gail D. Baura; 2006; Elsevier Secience & Technology ISBN: 9780120885312 |
5 |
Mühendislik uygulamalarının sürdürülebilirliği: çevresel, sosyal, ve ekonomik etkileri |
Bölüm 2.2, 3.2, 3.3 Sustainable Engineering: Drivers, Metrics, Tools, and Applications Krishna R. Reddy, Claudio Cameselle, Jeffrey A. Adams ISBN: 978-1-119-49393-8 |
6 |
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Göstergeleri |
Indicators of Sustainable Development: Guidelines and Methodologies (3rd edition), United Nations, 2007 |
7 |
Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi |
Life Cycle Assessment: Principles and Practice, Scientific Applications International Corporation, 2006. |
8 |
Mühendislikte girişimciliğin temelleri |
Engineering Entrepreneurship: From Idea to Business Plan Paul Swamidass, Cambridge Press ISBN: 978-1-107-65164-7 |
9 |
İş planı hazırlanması |
Engineering Entrepreneurship: From Idea to Business Plan Paul Swamidass, Cambridge Press ISBN: 978-1-107-65164-7 |
10 |
Proje yönetiminin temelleri |
Software Project Management, A Real World Guide to Success, Joel Henry, 2004, ISBN 032122342X |
11 |
Bilimsel veri tabanı kullanımı ve literatür taraması, İntihal (plagiarism) kavramı ve intihalden kaçınma yöntemleri |
www.sciencedirect.com; https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search |
12 |
Bilimsel rapor yazımı |
Ders notları |
13 |
Sunum yapma teknikleri |
Ders notları |
14 |
Afet mühendisliği |
Ders notları |
15 |
Dersin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Final sınavı |
|
Ders Kitabı
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
- Engineering Ethics : An Industrial Perspective; Gail D. Baura; 2006; Elsevier Secience & Technology, ISBN: 97801208853
- Engineering Entrepreneurship: From Idea to Business Plan, Paul Swamidass, Cambridge Press, ISBN: 978-1-107-65164-7
- Sustainable Engineering: Drivers, Metrics, Tools, and Applications, Krishna R. Reddy, Claudio Cameselle, Jeffrey A. Adams, ISBN: 978-1-119-49393-8
- Software Project Management, A Real World Guide to Success, Joel Henry, 2004, ISBN 032122342X
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
30
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
5
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
5 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
4
|
12
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
28
|
28
|
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
9 |
Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest