MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Havacılık ve Uzay Mühendisliği
GEHU 203 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Dünya Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 203
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İnsanlığın son beş yüz yıldaki siyasi, sosyal ve ekonomik tarihi üzerine bir anlayış kazandırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | GEHU 203 Modern Dünya Tarihi dersi, 16. ve 21. yüzyıllar arasındaki dönemde insanlığın siyasi, sosyal ve ekonomik tarihine genel bir bakış sunar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve ders materyalinin tanıtımı | |
2 | Avrupa'nın Askeri ve Deniz Kuvvetlerinin Yükselişi - Belgesel | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Pre-industrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 3-30. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 51-70. |
3 | Avrupa'da “Askeri ve Mali Devrimler” ve Vestfalya Düzeni | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 31-100 Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 70-77 |
4 | Fransa'nın Yükselişi ve Fransız-İngiliz Küresel Mücadelesi, Amerikan ve Fransız Devrimleri, “Napolyon Savaşları” | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 100-142. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 77-128. |
5 | “Metternich Düzeni” ve “Avrupa Uyumu”, “Sanayi Devrimi” | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 143-169. Norman Rich, “Peacemaking 1814-1815” and “Peacekeeping 1815-1823: The Concert of Europe” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 1-43. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 128-143. |
6 | Amerikan İç Savaşı ve “Yeniden Birleşme”; İtalya ve Almanya'nın Birleşmeleri | Ara Sınav | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 170-193. Norman Rich, “The Great Powers and the American Civil War” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 147-164. Norman Rich, “The Unification of Italy” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 123-144. Norman Rich, “The Unification of Germany” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 184-215. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 159-165. |
7 | İttifaklar Sistemi, Emperyalizmlerin Çatışması, “Üçlü İttifak”a karşı “Üçlü İtilaf”, Birinci Dünya Savaşı | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 194-274. Norman Rich, “The Breakdown of Bismarck’s Alliance System” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 251-262. Norman Rich, “Confrontational Diplomacy” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 408-420. Norman Rich, “The Coming of World War I” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 440-461. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 171-285. |
8 | I. Dünya Savaşı Sonrası Yerleşimler ve İki Savaş Arası Dönem, Revizyonizm ve Totalitarizmin Yükselişi, Milletler Cemiyeti'nin Başarısızlığı | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 275-343. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 13-65. |
9 | İkinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı Sonrası Düzenlemeleri, İki Kutuplu Dünyanın Ortaya Çıkışı; Soğuk Savaş Yılları | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 333-373. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 101-201. |
10 | Süper Güçlerin Küresel Rekabeti; Yumuşama Dönemi, “İkinci Soğuk Savaş” ve Doğu Bloku'nun Çöküşü | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 373-535. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 202-520. |
11 | Çevrimiçi grup sunumları | |
12 | Çevrimiçi grup sunumları | |
13 | Çevrimiçi grup sunumları | |
14 | Çevrimiçi grup sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Paul Kennedy, The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, Fontana Press (any edition). Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, İmge Kitabevi Yayınları (any edition). Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, İmge Kitabevi Yayınları (any edition). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | R.R. Palmer, Joel Colton, Lloyd Kramer, A History of the Modern World, McGraw Hill (any edition). Eric Hobsbawm, Age of Extremes: A History of the World, 1914-1991, Vintage, New York, 1995. Derek Urwin, A Political History of Western Europe Since 1945, Longman, London, 1997 (any edition). |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
2
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
3
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
143
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. |
|||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
|||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. |
|||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prof. Pasquale's ziyareti
İtalya Benevento Sannio Üniversitesi'nden Prof. Pasquale Daponte, olası ortak projeleri, yüksek lisans ve doktora programlarını görüşmek üzere 07.03 - 10.03 tarihleri arasında
Professor Slawomir Szrama konuşması
04.03.2024 – 08.03.2024 tarihleri arasında üniversitemizi ve Havacılık ve Uzay Bölümümüzü ziyaret eden Profesör Slawomir Szrama 06.03.2024 tarihinde 17.00-18.15 saatleri arasında "Sinir
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümünün Gaziemir Teknik Gezisi
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin Milli Savunma Üniversitesi bağlısı Hava Astsubay Meslek Yüksekokulunun Havacılık Bilimleri laboratuvarları ile Hava Eğitim Komutanlığı bağlısı
‘Helikopter’ Ödülcülerine Uluslararası Gurur
Geliştirdikleri yük taşıma ve taarruz helikopteriyle TEKNOFEST’te iki yıl art arda ödül almayı başaran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de
'Perseid Meteorlar Saniyede 60 Kilometre Hızla İlerliyor'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Fabrizio Pinto, 1 Eylül'e kadar sürecek olan Perseid meteor yağmurlarına
ECO-Dynamics taarruz helikopteri tasarımlarıyla Teknofest Helikopter Tasarım Yarışması'nda ikinci oldu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü'nde okuyan Pınar Akın, Eda Nur Tetik, Kutlu Akar, Melisa Gündoğdu, Mehmet Ali Tekin, Tuna
Helikopter Tasarımıyla Türkiye İkincisi Oldular
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü’ndeki 7 öğrenciden oluşan ‘ECO-Dynamics’ takımı, TEKNOFEST’te düzenlenen Helikopter Tasarım Yarışması’nda Türkiye ikincisi oldu.
NASA’dan İzmir’e Gelip Öğrencilerle Buluştu
NASA Ames Araştırma Merkezi Görev Sistemleri Yöneticisi Jay Trimble, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) düzenlediği ‘NASA’nın Uzay Yolculuğu’ adlı iki günlük konferansta gençlerle