
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Havacılık ve Uzay Mühendisliği
MATH 153 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Genel Matematik I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 153
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mühendisler için calculus dersinin temellerini oluşturmak ve uygulamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Calculus I tek değişkenli fonksiyonların anlaşılması ve kullanılmasında önemli bilgiler vererek matematiğin diğer alanlardaki uygulamalarına katkı sağlar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kuadratik fonksiyonların grafikleri, polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar. Trigonometrik fonksiyonlar. Hız , büyüme oranı ve alan hesabı örnekleri | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018).Bölüm P3, P6, P7, 1.1 |
2 | Fonskiyonların limitleri, sonsuzdaki limitler ve sonsuz limitler | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018) Bölüm 1.2, 1.3. |
3 | Süreklilik, teğet doğruları ve eğimleri | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018).Bölüm 1.4, 2.1. |
4 | Türev, türev kuralları, zincir kuralı. Trigonometrik fonksiyonların türevleri | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018).Bölüm 2.2, 2.3,2.4, 2.5. |
5 | Yüksek mertebeden türevler. Ortalama türev teoremi | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018).Bölüm 2.6, 2.8. |
6 | Kapalı türevleme. Ters fonksiyonlar Üstel ve logaritmik fonksiyonlar | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018).Bölüm 2.9, 3.1, 3.2 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Doğal logaritmik, üstel ve ters trigonometrik fonksiyonlar | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018).Bölüm 3.3,3.5 |
9 | Bağıl Oranlar, belirsiz formlar | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018). Bölüm 4.1, 4.3. |
10 | Ekstrem değerler, bükeylik ve dönüm noktaları | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018).Bölüm 4.4, 4.5 |
11 | Fonksiyonlarının grafiklerinin çizilmesi, ekstrem değer problemleri | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018). Bölüm 4.6, 4.8 |
12 | Ekstrem değer problemleri, belirli integralin özellikleri, kalkülüsün temel teoremi | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018).Bölüm 4.8, 5.4.5,5 |
13 | Yerine yazma metodu | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018). Bölüm 5.6 |
14 | Yerine yazma metodu, düzlemsel bölgelerin alanları | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018). Bölüm 5.6, 5.7 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Robert A. Adams, Christopher Essex, Calculus, "A complete course", 9th edition , (Pearson, 2018). ISBN 978-0-13-415436-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
5
|
30
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
X | ||||
2 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar. |
|||||
4 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
|||||
5 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar. |
|||||
6 | Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

NASA’dan İzmir’e Gelip Öğrencilerle Buluştu
NASA Ames Araştırma Merkezi Görev Sistemleri Yöneticisi Jay Trimble, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) düzenlediği ‘NASA’nın Uzay Yolculuğu’ adlı iki günlük konferansta gençlerle

ECO-Dynamics TEKNOFEST Helikopter Tasarım Yarışmasında Dereceye Girdi
TEKNOFEST Helikopter Tasarım Yarışmasında toplam 523 takım içerisinden yazılı final raporlarında birinci olup yarışmayı üçüncü olarak tamamlamıştır.

İzmir Ekonomi'de 'Türkiye'nin uzay hedefleri' konuşuldu
Türkiye Uzay Ajansı Başkanı Serdar Hüseyin Yıldırım, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Uzay ve Havacılık Teknolojileri Kulübü’nün düzenlediği ‘Türkiye’nin Uzay Misyonu ve Türk

Türkiye’nin ‘uzay hedefi’ için örnek iş birliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve Türkiye Uzay Ajansı (TUA), ülkemizin Milli Uzay Programı doğrultusunda ortak çalışmalar yapmak amacıyla iş birliği gerçekleştirdi.

İzmir’den İtalya’ya ‘uzay’ yolculuğu
Henüz ilkokuldayken, havacı astsubay olan babasından da etkilenerek uzaya ilgi duymaya başlayan ve bir gün NASA’da çalışmak hayaliyle İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)

Türkiye uzayda başarılı olacak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Havacılık ve Uzay Mühendisliği Dr. Öğretim Üyesi Fabrizio Pinto, Türkiye’nin uzay yolculuğuna başlama zamanlamasının yerinde olduğunu söyledi.