Dersin Adı
|
Modern Dünya Ekonomisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEEC 204
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, özellikle iktisat alanından olmayan öğrencilere yönelik olarak, dünyada ve Türkiye’deki ekonomik gelişmeleri anlamalarına ve takip etmelerine yönelik temel bir analitik yaklaşım sunmaktır. Bu doğrultuda öğrenciler temel iktisadi kavramları tanıyacak, bunların nasıl ve nerelerde kullanıldığını öğreneceklerdir. Aynı zamanda bu kavramlar etrafında şekillenen iktisadi yaklaşımların günümüzün önemli ekonomik sorunlarına ve küreselleşme sürecin nasıl baktıklarını göreceklerdir. Bu dersin bir başka amacı da, farklı düzeylerdeki karar alıcılar ve politika yapıcılarının küresel iktisadi sorunlar karşısında geliştirdikleri stratejileri anlamaya yöneliktir. |
Öğrenme Çıktıları
|
#
|
İçerik
|
PÇ Sub
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 | Ulusal Gelir, işsizlik, enflasyon, faiz oranı ve döviz kuru gibi temel iktisadi kavramları öğrenecektir | | | | | | | 2 | Temel iktisadi kavramlar sayesinde ülkelerin ekonomik performanslarını ölçebilecek ve uluslararası karşılaştırmalar yapacaktır | | | | | | | 3 | Yükselmekte olan piyasaların küreselleşme tarafından nasıl etkilendiğini değerlendireceklerdir | | | | | | | 4 | Reel ve finansal ekonomi arasındaki ilişkiyi gözlemleyecektir | | | | | | | 5 | Özellikle yükselen piyasalarda politika yapıcılarının küresel piyasalardaki gelişmeler karşısında neler yapabileceklerini inceleyecektir | | | | | | |
|
Ders Tanımı
|
|
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı
|
1 |
Giriş ve temel ekonomik kavramlar |
|
2 |
Ekonomik kavramlar |
|
3 |
Ekonomik kavramlar |
|
4 |
Küreselleşme |
|
5 |
Küreselleşme ve Kurumlar |
|
6 |
Ekonomik Sistemler |
|
7 |
Dünyadaki güncel finansal yapı |
|
8 |
Merkez Ülkeler ve Gelişen Piyasalar |
|
9 |
Ara Sınav Haftası |
Ara sınav haftası olduğu için ders işlenmeyecektir. |
10 |
Türkiye Ekonomisi |
|
11 |
Türkiye Ekonomisi |
|
12 |
İş Modelleri |
|
13 |
İş Modelleri |
|
14 |
Projeler |
|
15 |
Projeler |
|
16 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
Ders Kitabı
|
Dersin kitabı yoktur. Ders notları sağlanacaktır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
30
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
25
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
45
|
|
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi).
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest